Czego nie powinno zabraknąć w twoim codziennym jadłospisie

Czego nie powinno zabraknąć w twoim codziennym jadłospisie

Czego nie powinno zabraknąć w twoim codziennym jadłospisie, czyli jakie potrawy należy zacząć przygotowywać w swojej kuchni? Na początku wskazane są nie tylko proste ale przede wszystkim posiadające odpowiednie wartości odżywcze, warto przyjmować białka oraz wszelakiej maści węglowodany od których nie nabierzemy na masie i są łatwo przyswajane przez organizm. Nie chodzi przy tym o stracenie walorów smakowych, kto uważa iż przez to straci je w adekwatnym do tego stopniu jest jest w dużym błędzie. Chodzi przede wszystkim o inną metodę ich przyrządzenia a tym bardziej wzbogacenia surówkami i sałatkami zamiast niezdrowymi w tym aspekcie tłuszczami, co chyba nie jest czymś nader trudnym. W przyprawach naturalnych jak bazylia odnaleźć potencjał, a co najważniejsze nauczyć się go wykorzystywać wszędzie tam gdzie poprawi smak, podobnie jak natka pietruszki lub szczypiorek. Nie stosować zbyt dużej ilości produktów bogatych w konserwanty, nie tylko psują one sam smak ale przede wszystkim są niezdrowe dla naszego zdrowia.

Tagi wpisu: , .

Zadbaj o to aby twoje jedzenie nie było tylko smaczne ale również zdrowe

Zadbaj o to aby twoje jedzenie nie było tylko smaczne ale również zdrowe

Zadbaj o to aby twoje jedzenie nie było tylko smaczne ale również zdrowe, wbrew temu co się wydaje taka kuchnia ma coraz większą rzeszę zwolenników, nie jest również trudna w przygotowaniu czy piastowaniu. Oczywiście na początek trzeba będzie zmienić nawyki żywieniowe, jednak nie ma w tym nic dziwnego a co najważniejsze możemy być pewni iż szybko dostrzeżemy nowe walory smakowe których w zdrowych posiłkach nie brakuje. Dla niektórych rozstanie się z tłuszczami czy nieadekwatnymi wartościami odżywczymi pod postacią poszczególnych dań będzie czymś co nader szybko przyniesie pozytywny efekt, zwłaszcza jeżeli dotychczas odczuwaliśmy pewne dysfunkcje w tym aspekcie. Niech kulinaria nabierze zupełnie innego znaczenia a co najważniejsze odczujemy to na własnym organizmie a raczej jego funkcjonowaniu. Czas najwyższy nie tyle porzucić mięso lecz przygotowywać je tak by wyeliminować tłuszcze ewentualnie gotować zamiast smażyć no i nie bać się spożywać dużo więcej warzyw oraz typowo naturalnych składników i produktów spożywczych.

Tagi wpisu: , .

Coraz częściej zwracamy uwagę na jakość naszych posiłków

Coraz częściej zwracamy uwagę na jakość naszych posiłków

Coraz częściej zwracamy uwagę na jakość naszych posiłków także w przypadku przygotowywanych dotychczas potraw, opieramy je niekiedy o bardziej zdrowe produkty czy składniki odżywcze. Oczywiście chodzi o to by jeść dużo bardziej zdrowo również w aspekcie wartości odżywczych niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania, doceniamy w ten sposób również walory smakowe. Pewnie, że dokonanie takiej zmiany nie jest niczym trudnym należy tylko porzucić dotychczasowe przyzwyczajenia na rzecz zupełnie nowych, stosować mniej tłuszczy czy opierać nasze menu o potrawy jakich spożycie jest nader wskazane. Niekiedy dostosować je w sposób indywidualny do naszych potrzeb, a co najważniejsze nie obawiać się swoistych zmian w tym aspekcie. Wiele osób uważa, że zmiana nawyków żywieniowych tym bardziej przyrządzania potraw w swojej kuchni z zastosowaniem innych metod czy przepisów, odbiło się nader korzystnie na ich zdrowiu, co zresztą nie jest żadną tajemnicą lecz czymś nader oczywistym i co do tego nie ma jakichkolwiek wątpliwości.

Tagi wpisu: , .

Nie masz pomysłu na dzisiejszy obiad?

Nie masz pomysłu na dzisiejszy obiad?

 Nie masz pomysłu na dzisiejszy obiad? Może warto zdecydować się na coś tradycyjnego ewentualnie wychodzącego poza polską kuchnie? Jedno jest pewne, możliwości w tym aspekcie mamy bardzo wiele lecz trzeba już na wstępie wiedzieć, czy coś będzie nam smakować lub przypadnie nam do swoistego gustu. Nie zawsze posiadamy w tym aspekcie odpowiednie predyspozycje i preferencje, często gotujemy coś do czego nie jesteśmy przekonani, z drugiej strony powielanie tych samych koncepcji także nie ma sensu. Dobrym rozwiązaniem jest nawiązanie do odpowiedniego rodzaju kuchni, regionu czy nawet kraju z jakiej ona pochodzi, niejednokrotnie zwrócenie uwagi na szczegóły w tym aspekcie. Dla wielu osób wydaje się to nader oczywiste, jednak nie wszyscy rozumieją kwestie jaką jest poznawanie i doznawanie a przy tym zdobywanie nowych doświadczeń kulinarnych. Z drugiej jednak strony często mamy zbytnio wypaczony gust, czyli ukierunkowany w jednym kierunku może czas to zmienić i dostrzec również inne możliwości?

Tagi wpisu: , .

Polska kuchnia jest nader smaczna i doceniania przez zagranicznych gości

Polska kuchnia jest nader smaczna i doceniania przez zagranicznych gości

Trzeba przyznać, iż nasza polska kuchnia jest nader smaczna i doceniana przez zagranicznych gości, dostrzegają oni nie tylko prostotę w aspekcie przygotowywania poszczególnych potraw, lecz zastosowanie w tym zakresie także tradycyjnych rozwiązań. Oczywiście wynika to z przekonania, że niektóre posiłku aby generowały odpowiedni smak i zadowalały gusta nawet najbardziej wytrawnych smakoszy, muszą być przyrządzone wedle specyficznego przepisu. Z drugiej jednak strony polska kuchnia jest dosyć ciekawa pod względem gamy potraw i posiłków, jakie przygotowuje każdy z nas. Mamy jasno wyrafinowany gust i wiele osób nie lubi eksperymentować w tym aspekcie, tradycyjna polska kuchnia to zresztą coś z czym stykamy się każdego dnia. Istnieje wiele sposobów na przygotowanie tego samego posiłku czy dania, podobnie jak wykorzystanie produktów spożywczych ewentualnie mięsa jakie jest dla nas czymś nader ważnym. Jako naród zapominamy jednak o bardzo ważnym zagadnieniu, o tym by odżywiać się wartościowo i zdrowo, co niestety dosyć często schodzi na dalszy plan.

 

Tagi wpisu: , .

Gotowanie wcale nie jest trudne

Gotowanie wcale nie jest trudne

Gotowanie wcale nie jest trudne, zwłaszcza podstawowe posiłki a raczej ich przygotowanie to coś co każdy z nas powinien umieć a co najważniejsze nie mieć z tym żadnego problemu. Oczywiście na początku warto określić lub sprecyzować swoje preferencję kulinarne, a potem zabierać się dopiero za samodzielne ich przygotowywanie na podstawie wiedzy czy wskazówek jakie pozyskujemy na wiele sposobów. Raczej nie jest wskazane na tym etapie by robić to wedle własnego uznania, z czasem zapewne będzie to dużo łatwiejsze lecz na samym początku postępujemy wedle określonych wytycznych. Starajmy się dokładnie zapamiętać to czym precyzuje się dana kuchnia, jak przygotowuje się składniki i produkty spożywcze do dań jakie z nich zostaną wykonane oraz przyswajać ową wiedzę. Pewnie, iż gotowanie to lekcja życia jedna z tych którą każdy w adekwatnym do tego stopniu powinien posiadać i dysponować w tym przypadku odpowiednim doświadczeniem, umiejętnościami i radzić sobie w kuchni, choć wiele osób ma zupełnie inne zdanie na ten temat.

Tagi wpisu: , .

Dynia faszerowana kaszą perłową

Dynia faszerowana kaszą perłową

Do przygotowania potrawy dla 4 osób potrzebujemy 1,5 szklanki kaszy perłowej, 4 małych dyń odmiany hokkaido, 150 g bekonu lub chudego wędzonego boczku, 50 g rodzynek, 1 pora, 1 jajka, łyżki soku z cytryny, soli, pieprzu i oleju. Myjemy dynie, osuszamy i ścinamy czapeczki. Przy pomocy łyżki wydrążamy środek. W garnku zagotowujemy wodę z dodatkiem soli i wrzucamy wydrążone dynie na kilka minut. Wyjmujemy i starannie odsączamy z wody. Gotujemy kaszę, bekon lub boczek kroimy w kostkę. Rozgrzewamy na patelni olej, wrzucamy pokrojony boczek i smażymy na rumiano. Moczymy rodzynki. Wybieramy boczek z patelni, odsączamy, a na pozostałym na patelni tłuszczu smażymy pokrojonego w plastry pora. Do ugotowanej, przestudzonej kaszy dodajemy podsmażonego pora, boczek lub bekon oraz odsączone rodzynki.  Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Dodajemy także jajko, mieszamy. Gotowym farszem napełniamy dyniowe miseczki. Blachę do pieczenia natłuszczamy, ustawiamy nakryte odciętymi wcześniej czapeczkami dynie. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez pół godz.

Tagi wpisu: , .